پنجره نقل و انتقالات بسته شد و باشگاه‌های بزرگ اکنون به دنبال تمدید قراردادهای رو به انقضای بازیکنانشان هستند.

 پنجره نقل و انتقالات این فصل هم بسته شد. بسیاری از باشگاه‌ها از همین حالا به دنبال تابستانی پرخبر هستند.

باشگاه‌ها دیگر نمی‌توانند از یکدیگر بازیکن بخرند و باید به فکر بازیکنانی باشند که قراردادشان دارد به پایان می‌رسد.

از زمان قانون بوسمن در سال 1995، باشگاه‌ها در تمامی سطوح با دردسر از دست دادن بازیکنان ارزشمندشان مواجه شدند؛ آنها نتوانسته بودند قرارداد بازیکنانشان را به‌موقع تمدید کنند و همین باعث می‌شد بازیکنان در انتهای قراردادشان به صورت رایگان باشگاهشان را به مقصد جایی دیگر ترک کنند. در این تابستان هم ممکن است بازیکنان بزرگی در حالی تیمشان را ترک کنند که باشگاه یک سنت هم بابت انتقال آنها نگیرد.

آندره‌آ پیرلو، ویکتور والدس و نمانیا ویدیچ سه ستاره‌ای هستند که ممکن است در ماه جولای از تیمشان جدا شوند. روبرت لواندوفسکی هم که قرار است بروسیا دورتموند را به مقصد بایرن مونیخ ترک کند. به این ترتیب قانون بوسمن هنوز ابزاری بسیار قدرتمند برای بازیکنان است.

سایت گل نگاهی انداخته به بازیکنانی که می‌توانند در تابستان از باشگاهشان جدا شوند، البته به شرط آن که قرارداد جدیدی امضا نکنند.


PREMIER LEAGUE


سه ستون موفقیت‌های اخیر چلسی اوضاع نامشخصی دارند. ژوزه مورینیو دوست دارد اشلی کول را دست کم یک سال دیگر داشته باشد، اما با دستمزدی بسیار کمتر از 150هزار پوند در هفته که او در حال حاضر دریافت می‌کند. این بازیکن بازی‌ساز خودش هم دوست دارد بماند اما می‌داند که در تابستان پیشنهادهای بسیاری خواهد داشت. فرانک لمپارد هم می‌داند که روزهای باقی‌مانده‌اش در چلسی به شماره افتاده، حتی اگر مورینیو او را هم بخواهد. شاید او تصمیم بگیرد به لیگ آمریکای شمالی، MLS برود تا بیشتر به او بازی برسد.

اما چلسی احتمالا دستمزد جان تری را کاهش نخواهد داد و به او همین 150هزار پوند در هفته را خواهد داد. از جمع سه بازیکنی که قراردادشان در تابستان به پایان می‌رسد مورینیو بیشتر از همه دوست دارد تری بماند و به همین دلیل چلسی احتمالا حاضر خواهد شد بار مالی او را بپذیرد. ساموئل اتوئو هم قراردادش یک‌ساله بود تا به عنوان پشتیبان خط حمله انجام وظیفه کند، اما با توجه به جدایی احتمالی فرناندو تورس و دمبا با، او احتمالا قراردادش را تمدید می‌کند.

پاتریس اورا با توجه به تلاش فراوان منچستریونایتد برای خرید یک مدافع چپ از این تیم رفتنی است. موناکو مدت‌هاست که اعلام کرده او را می‌خواهد. دیگر مدافع یونایتد که شاید برود ریو فردیناند است که ذخیره مدافعان دیگر شده است.

آینده رایان گیگز در اواخر این فصل مشخص می‌شود و او با توجه به فرم و آمادگی‌اش تصمیم خواهد گرفت که به بازی ادامه دهد یا نه. اما در هر صورت او به احتمال بسیار زیاد به عنوان مربی کنار یونایتد خواهد ماند. ایجنت نمانیا ویدیچ هم گفته او بعید است قرارداد جدیدی امضا کند و میلان هم خواهانش است.

یونس کابول هم که اخیرا مصدوم بوده اگر خوب بازی کند شاید در تاتنهام بماند. باکاری سانیا هم با آرسنال بر سر تمدید قرارداد مذاکره می‌کند، هرچند که هنوز توافقی انجام نشده. جولیون لسکات هم در ژانویه نتوانست از منچسترسیتی جدا شود و شاید در تابستان تلاشش را برای رفتن از این باشگاه ادامه دهد.



SERIE A


آندره‌آ پیرلو به‌روشنی مشهورترین بازیکنی در ایتالیا است که قراردادش رو به اتمام است. اما ستاره ایتالیا به صورت شفاهی با یوونتوس بر سر قراردادی دوساله به توافق رسیده و این خبر به‌زودی اعلام خواهد شد. دیگر تصمیم مهم یوونتوس بر سر مارکو استوراری خواهد بود که به احتمال فراوان همچنان ذخیره جیان‌لوییجی بوفون خواهد ماند.

شرایط ماسیمو آمبروزینی و داوید پیزارو هم در فیورنتینا در انتهای فصل بررسی خواهد شد. اگر به آمبروزینی پیشنهاد قرارداد جدیدی نشود او احتمالا از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. اما بازیکن شیلیایی اگر قرارداد جدیدی با فیورنتینا امضا نکند به دنبال حضور در باشگاهی دیگر خواهد بود.

تعداد بازیکنان اینتر که قراردادشان دارد منقضی می‌شود به شکل عجیبی بالاست: 8 نفر، از جمله چند اسطوره باشگاه! دیه‌گو میلیتو، والتر ساموئل و کریستین چیوو همه خواهند رفت، و خاویر زانتی، کاپیتان و استبان کامبیاسو، کاپیتان دوم هم احتمالا از این تیم جدا می‌شوند.

والتر ماتزاری و اریک توهیر قرار است با زانتی و کامبیاسو مذاکره کنند، اما بحثی درباره جدایی لوکا کاستلاتزی، مک‌دونالد ماریگا و گابی مودینگایی نخواهد بود و همه جدا خواهند شد.

لاتزیو احتمالا میروسلاو کلوزه را به صورت آزاد از دست می‌دهد و تیم‌هایی در انگلیس و آلمان هستند که خواهان او باشند. در میلانلو، کریستین آبیاتی شاید به عنوان دروازه‌بان ذخیره بماند و اگر میلان به او پیشنهاد جدیدی ندهد او احتمالا از فوتبال کناره‌گیری خواهد کرد. اوربی امانوئلسون هم خواهد ماند، اما بازیکن هلندی می‌خواهد مذاکره کند تا مطمئن شود که در برنامه‌های باشگاه جای دارد.

ناپولی تنها بر سر آینده آنتونی ری‌ویر مذاکره خواهد کرد. او هنوز خود را ثابت نکرده است. اگر رافا بنیتس از ناپل برود این بازیکن فرانسوی هم حتما جدا خواهد شد. لوکا آنتونلی هم 5 ماه از قراردادش با جنوا مانده اما باشگاه به دنبال قراردادی بلندتر با اوست.



LA LIGA


بارسلونا در دروازه‌اش تغییرات بزرگی خواهد داشت. ویکتور والدس که سال‌هاست شماره 1 تیم است اعلام کرده در تابستان از بارسا خواهد رفت. خوسه پینتو، ذخیره او هم قراردادش رو به اتمام است اما شاید در این تیم بماند. مارتین مونتویا، مدافع تیم هم احتمالا قرارداد جدیدی امضا خواهد کرد اما دنی آلوز فعلا پست مدافع راست را در اختیار خود گرفته است.

اتلتیکو مادرید  هم باید تصمیم‌های خود را بگیرد. رائول گارسیا قراردادش را احتمال اتمدید می‌کند. او گفته که هم او و هم باشگاه از ادامه همکاری راضی خواهند بود. تیاگو مندس اما ممکن است در تابستان برود، چرا که نیمکت‌نشین شده است و در اواخر لیست اولویت بازیکنان خط میانی قرار دارد.

متئو موساکیو شاید از ویارئال برود و ایجنت او گفته که ارزش او 20 میلیون یورو است. در مالاگا هم قرارداد کارلوس کامنی و الیسئو رو به پایان است و هر دو هم در این اواخر افت کرده‌اند. ویارئال تصمیمی برای تمدید قرارداد آنها ندارد.

آینده سالوا سویا در رئال بتیس بستگی به این دارد که این باشگاه بتواند از سقوط رهایی یابد یا نه. سقوط به احتمال فراوان به معنای جدایی این هافبک خواهد بود.


BUNDESLIGA


روبرت لواندوفسکی با بایرن مونیخ پیش‌قرارداد امضا کرده ولی بازیکنان بسیار دیگری در آلمان هستند که قراردادشان دارد تمام می‌شود. احتمالا مانوئل فریدریش هم دورتموند را ترک خواهد کرد؛ او به عنوان گزینه کوتاه‌مدت و در پی بحران مصدومیت مدافعان دورتموند خریداری شد اما درخشش خاصی نداشت.

البته سباستین کل احتمالا در این تیم می‌ماند. هم او و هم میشاییل سورک گفته‌اند که قراردادش تمدید خواهد شد. اگر ایلکای گون‌دوغان در تابستان برود حضور کل اهمیت بیشتری خواهد یافت. اما اولیور کرش به احتمال فراوان از این تیم می‌رود.

در بایرن احتمالا دانیل ون‌بویتن و کلودیو پیزارو فرصت هم‌بازی شدن با لواندوفسکی را  نخواهند یافت. البته کارل-هاینس رومنیگه گفته تصمیم درباره این دو در آخرین لحظات گرفته می‌شود. وستهم مدافع میانی بایرن را می‌خواهد و بشیکتاش مهاجم پرویی را. اما پیزارو بارها گفته دوست دارد در بایرن به فوتبالش خاتمه دهد.

بروسیا مونشن‌گلادباخ احتمالا قرارداد مارتین اشترانتزل را تمدید می‌کند ولی خوان آرانگو شاید به‌کلی از بوندس‌لیگا برود. مامه دیوف از هانوفر هم پیشنهادهای باشگاه برای تمدید قراردادش را رد کرده اما هانوفر حاضر نشد او را در زمستان بفروشد. کاردیف و استوک او را می‌خواهند و او احتمالا به لیگ برتر خواهد رفت.

هوفنهایم تمایل دارد که آندریاس بک قراردادش را تمدید کند اما این مدافع راست دوست دارد در لیگ دیگری بازی کند. شالکه اعلام کرده که به تیمو هیلدبراند قرارداد جدیدی پیشنهاد نخواهد کرد و به این ترتیب این دروازه‌بان ملی‌پوش سابق از فوتبال کناره‌گیری خواهد کرد.

اشتوتگارت هم به دلیل مشکلات مصدومیت کاکائو شاید تا آخرین روز برای تمدید قراردادش صبر کند. آرتور بوکا هم هنوز قرارداد جدیدی امضا نکرده و گزینه دیگری هم فعلا ندارد. وردر برمن دوست دارد آرون هانت را نگاه دارد، اما باشگاه باید مراقب اوضاع مالی‌اش هم باشد و دینامو مسکو، بشیکتاش و چند باشگاه انگلیسی خواهان او هستند. دیه‌گو در ولفسبورگ هم فعلا به اتلتیکو مادرید قرض داده شده اما زمانی که دوران قرضی‌اش در این باشگاه به پایان برسد قراردادش هم منقضی خواهد شد و البته اتلتیکو دوست دارد او را فصل بعد هم داشته باشد. ایویتسا اولیچ هم یک سال را در دبی یا آمریکا خواهد گذراند، هرچند که هامبورگ او را می‌خواهد.

 



REST OF EUROPE


دیدیه دروگبا از بازیکنان بزرگی است که طبق قانون بوسمن آزاد خواهد بود. او هنوز با گالاتاسرای به توافق نرسدیه است. سانتوس در ژانویه به خرید او علاقه نشان داد اما دستمزد او بالاتر از آنی بود که سانتوس توان پرداختش را داشته باشد. دیگر ستاره سابق لیگ برتر هم به پایان قراردادش می‌رسد: ادواردو در شاختار دونتسک. بازیکن کروات گفته دوست دارد به آرسنال برگردد و باشگاه اوکراینی بعید است به او قرارداد جدیدی پیشنهاد کند.

پاری سن-ژرمن قرارداد بلز ماتوییدی را تمدید خواهد کرد، در حالی که ژرمی منز در ژانویه حاضر به ترک پاریس نشد به این امید که باشگاهش به او قرارداد جدیدی پیشنهاد بدهد.

در هلند، کریستین پولسن به احتمال فراوان از آژاکس می‌رود چرا که جایش در ترکیب اصلی را به دالی بلیند داده است. عثمان بقال در دومین دوران حضورش در فاینورد باز هم از این تیم جدا می‌شود چرا که نتوانست راهی به ترکیب اصلی بیابد.

مایک هاونار، ملی‌پوش ژاپنی هم احتمالا مانند ویلفرید بونی از ویتسه خواهد رفت. هاونار جانشین بونی، مهاجم فعلی سوانزی شد و مهاجم اول تیمش شد، اما بر سر قرارداد جدید به توافق نرسیده و شاید قرارداد بهتری با باشگاهی دیگر ببندد. داوی پراپر، هم‌تیمی او هم در این فصل درخشیده و شاید برود. روبرتو روزالس هم شاید توئنته را در جولای ترک کند و باشگاه‌هایی در اسپانیا و لیگ برتر اوضاعش را زیر نظر دارند.

فرناندو از پورتو در ژانویه داشت به منچسترسیتی می‌رفت اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. او شاید در تابستان به ورزشگاه اتحاد برود. قراردادی بین بازیکن و باشگاه امضا شده است و شاید این انتقال در تابستان رسمی شود. در روز آخر انتقالات شایعه شده بود که خورخه فوسیله، هم‌تیمی او هم به ایتالیا می‌رود اما این اتفاق نیفتاد ولی شاید در تابستان این انتقال روی دهد چرا که بعید است قراردادش تمدید شود.

بسیار عجیب است که ایگور آکینفیف پیشنهاد نداشته باشد اما این اتفاق افتاده است و حتی زسکا مسکو، باشگاه فعلی او هم پیشنهادی برای تمدید قراردادش نداده است. آن‌سوتر، در زنیت هم رومن شیروکوف هنوز به توافق نرسیده است.